ESPS Burs Başvuruları Başladı
ESPS projesi, kapsamlı bir değerlendirme sürecine dayalı olarak Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrencilere, geçici koruma altındaki öğrencilere ve uluslararası koruma altındaki öğrencilere kendi kendilerine yetebilmeleri ve Türkiye'nin ekonomik büyümesine ve kalkınmasına katkıda bulunabilmeleri konusunda gerekli becerilere sahip olmalarını sağlamak amacıyla yükseköğretime erişimlerini desteklemek ve bu amaçla mali yardım sağlamak üzere tasarlanmıştır. Yükseköğretim Öğrencileri İçin AB Bursları geri ödemesizdir.
Bursiyer olmaya hak kazanan öğrenciler normal süresi içinde olmak kaydıyla (lisans düzeyinde hazırlık hariç 8 dönem, yüksek lisans düzeyinde 4 dönem, doktora düzeyinde 8 dönem) projenin devam edeceği 3 eğitim-öğretim yılı boyunca yeniden başvuru yapmaksızın burs veya öğrenim ücreti/katkı payı desteğini almayı sürdüreceklerdir. Eğitim desteğinin sürdürülebilmesi için bursiyerlerin her dönemin sonunda 2,5 ve üzeri olması kaydıyla transkript belgelerini burs başvuru modülüne PDF olarak yüklemeleri gerekmektedir.
Buradaki bilgiler, uygunluk için gerekli kriterleri ve gerekli belgeleri özetlemektedir.
Burs Miktarı ve Süresi
Lisans düzeyinde yıllık 360 EUR burs, 500 EUR’ya kadar katkı payı/öğrenim ücreti Lisansüstü düzeyde yılık 540 EUR burs, 500 EUR’ya kadar katkı payı/öğrenim ücreti
Burs ve katkı payı/öğrenim ücreti 2022-23, 2023-24, 2024-25 eğitim öğretim dönemlerinde verilecektir.
Kimler Başvurabilir?
İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Eskişehir, Karabük, Konya, Mersin, Adana, Kayseri, Samsun, Kahramanmaraş, Trabzon, Erzurum, Van, Malatya, Elazığ, Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa, Gaziantep, Kilis, Hatay illerinde lisans veya lisansüstü düzeylerinde üniversite eğitimi gören Türk vatandaşı, uluslararası koruma altında veya geçici koruma altında olan;
Mühendislik, İktisadi ve İdari Bilimler, İşletme, Tasarım ve Mimarlık, Fen, Edebiyat, Eğitim, Hukuk, Dil, Eczacılık, Diş Hekimliği, Tıp ve İletişim Fakülteleri ile bu fakültelerle ilişkili alanlarda eğitim gören öğrenciler
Burs ve katkı payı/öğrenim ücreti 2023-24, 2024-25, 2025-26 eğitim öğretim dönemlerinde verilecektir.
Başvuru Koşulları
Adayların bursa hak kazanabilmesi için genel akademik başarı ortalaması 2,5 veya üzerinde olmalıdır. Transkriptleri 100’lük sistemde değerlendirilen öğrenciler için YÖK dönüşüm tablosu esas alınacaktır.
Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrenciler için başarı sıralaması YKS (Yerleştirmeye Esas Alınan Puan Türündeki Başarı Sırası) veya YÖS (Yabancı Uyruklu Öğrenciler) sonuç puanına göre değerlendirme yapılacaktır. Yeni kayıt yaptıran öğrenciler için toplam bursiyer sayısının %20'si kadar kontenjan uygulanacaktır.
Başvuranlara ait sıralama yukarıdaki koşulları sağlayanlar içinden sosyoekonomik durumlarına ait bilgiler dikkate alınarak yapılacaktır.
Başvuru Prosedürü
Bu süreçle veya ilgili diğer konularla ilgili sorularınız için sayfada yer alan 'Bize Ulaşın' bağlantısı aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz.
1. Başvuru web sayfamızın üzerinden yapılacaktır.
2. Burs başvuru modülü üzerinden kayıt olunduktan sonra öğrenci giriş sekmesine tıklayarak yeni bir şifre oluşturup giriş yaptıktan sonra istenen bilgiler çevrimiçi olarak doldurulacaktır.
3. Tüm destekleyici belgelerin başvuru aşamasında PDF dosya türünde burs başvuru modülüne yüklenmesi gerekmektedir.
4. Yanlış bilgiler değerlendirme dışı kalmanıza neden olabileceğinden, lütfen verilen tüm bilgilerin doğru olduğundan emin olunması gerekmektedir.
5. Eksik veya son başvuru tarihinden sonra alınan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
6. Başvuru sonrasında ek belgelere veya açıklamalara ihtiyaç duyulması halinde, başvuru sahipleriyle doğrudan iletişime geçilecektir.
Başvuru Sırasında Gerekli Belgeler
Başvuru sırasında formdaki bilgilere dair aşağıdaki destekleyici belgelerin de sunulması gerekmektedir!
• E-devletten nüfus kayıt örneği (nüfus aile tipi)
• TC Kimlik fotokopisi (yabancı uyruklu öğrenciler Geçici Koruma Kimlik Belgesi veya Uluslarası Koruma Kimlik Belgesi)
• Öğrenci belgesi
• Transkript
• Bursiyer Adayı Gelir Beyanı -varsa- (Maaş bordrosu, başka yerden burs alıyorsa dekont vb.),
• Bursiyer Adayı İkametgah belgesi
• Aile fertlerine ait emeklilik belgesi
• Aile fertlerine ait ücret bordrosu
• Aile bireylerinin varsa SGK prim ve hizmet dökümü
• Kardeşler üniversite okuyorsa öğrenci belgesi
İletişim Bilgileri
E-posta: basvuru.esps@hbv.edu.tr
Telefon: 0312 546 17 80 / 0312 546 17 81